Általános iskola
ÁLTALÁNOS ISKOLA
Az általános képzésben a tervszerű nevelő-oktató munka előtérbe helyezi a kulcskompetenciák kialakítását, a tanulók alapkészségeit, fejleszti, és számukra korszerű, a mindennapi életben hasznosítható, továbbépíthető alapműveltséget nyújt. Többféle lehetőséget biztosít a tankötelezettség teljesítésére, felkészít a szakmai vizsgára, valamint a munkába állásra. Az esélyegyenlőség elvének szem előtt tartásával biztosítja iskolánk tanulóinak az azonos lehetőségeket.
Tanulásban akadályozott gyermekek alapfokú gyógypedagógiai képzése
A tanulási akadályozottság elsősorban az iskolai helyzetekben előforduló probléma, amely többnyire a beiskolázáskor jelentkezik, egyes esetekben már óvodáskorban is megjelenik a gyanú a gyermek várható sikertelen iskolai előmeneteléről. A problémák az észlelés, kivitelezés-végrehajtás, valamint a szociális-emocionális területen is megmutatkoznak.
AUTISTA CSOPORT
Az autizmus egy idegi-fejlődési rendellenesség, ami csökkent mértékű társadalmi kapcsolatokban, kommunikációs képességekben, abnormális viselkedési és érdeklődési mintázatokban nyilvánul meg. Az autizmus spektrum zavar (ASD) egy olyan fejlődési zavar, mely az egész személyiségre kihat és egész életen át tartó „állapotként” írható le. Nincs két (vagy tíz, vagy húsz) teljesen egyforma autizmussal élő gyermek.
ÉRTELMILEG AKADÁLYOZOTT CSOPORT
Az értelmi fogyatékosság a központi idegrendszer fejlődését befolyásoló örökletes és környezeti hatások eredőjeképpen alakul ki, amelynek következtében az általános értelmi képesség számottevően elmarad, és amely miatt az önálló életvezetés jelentősen akadályozott. Az értelmileg akadályozott gyermekek nevelése is lényegét tekintve tudatos személyiségformáló tevékenység.